برج آزادی میزبان ارکستر نوای «چکاوک شیدا»
کنسرت ارکستر ملی «چکاوک شیدا» روز پنجشنبه 27 آذرماه در سالن اصلی برج آزادی برگزار شد.
این اجرا به رهبری میثم حریفی و سرپرستی مادح فقیه، سومین حضور رسمی این ارکستر در پایتخت بود.
در این کنسرت، ترکیبی متنوع از سازهای ایرانی و کلاسیک از جمله پیانو، ویولن، فلوت، نی، تار، بمتار، سهتار، سنتور، گیتار، گیتار الکتریک، درامز، دف، تمبک، کاخن و پرکاشن به همراه گروه کر، فضایی شنیدنی و متفاوت را رقم زدند.
موارد مشابه
ارکستر آکادمیک سازهای ملی ایران به رهبری علیاکبر قربانی، کنسرت «نغمههای ایران» را در سالن اصلی برج آزادی برگزار کرد.
عکس: رها تقی پور
ارکستر سازهای ایرانی خالقی به رهبری محمدرضا عزیزی، در اجرای کنسرت «مرز پرگهر» با حضور علاقهمندان موسیقی ایرانی در سالن اصلی برج آزادی، منتخبی از آثار ارزشمند موسیقی ایرانی را در قالبی ارکسترال به اجرا درآورد.
نام مبارک امیرالمومنین حضرت علی (ع)، این بار در قاب تایپوگرافی، خوشنویسی، نقاشی و دیگر جلوههای هنرهای تجسمی روایت شد.