معرفی برج آزادی

گذرگاه پیشینیان

ورودی اصلی مجموعه معروف است به گذرگاه پیشینیان. اگر به معماری این فضا دقت کنید، به صورت پلکانی ارتفاع سقف کوتاه و کوتاه تر می شود.

گذرگاه پیشینیان

 ابتدای مسیر درب های سنگی 3.5 تنی از جنس گرانیت همدان وجود دارد که در دو لنگه مجموعا 7 تن وزن دارند. سیستم باز و بسته شدن این درب ها به صورت مکانیکی و چرخ دنده ای است و به راحتی با چرخاندن یک دستگیره باز و بسته می شود.

ورودی اصلی مجموعه معروف است به گذرگاه پیشینیان. اگر به معماری این فضا دقت کنید، به صورت پلکانی ارتفاع سقف کوتاه و کوتاه تر می شود که در واقعیت و در زمان گذشته انتهای این سقف کمی کوتاهتر طراحی می شده تا وقتی شخصی قصد داشته که وارد صحن اصلی شود، یک تعظیم به عنوان احترام به شخص مقامی که در آن سالن حضور داشته، انجام دهد.

در ورودی این سالن کپی پلان های معماری اصلی برج که توسط حسین امانت طراحی شده را می بینید. همچنین در این گذرگاه 4 ویترین با کاربری موزه ای وجود دارد که در حال حاضر به تاریخچه برج پرداخته و شامل موارد زیر می شود:

 

موارد مشابه
نگارخانه آسمان (طبقه سوم)
طبقه سوم برج آزادی در تراز 33 متری از سطح میدان قرار دارد و کاربری گالری هنری به خود گرفته است.
گذرگاه ورودی
در حیاط ورودی شرقی مجموعه آزادی 6 پلان از پلان‌های اصلی طراحی برج آزادی را روی دیوارها به صورت بتنی شکل می بینیم.
سالن نمایش اصلی (آمفی تئاتر)
سالن آمفی تئاتر مجموعه آزادی با طراحی خارق العاده به صورت چند منظوره برای اکران فیلم‌های سینمایی، اجرای نمایش‌ها، کنسرت‌های موسیقی می‌گردد
برج آزادی را بیش‌تر بشناسید
ســفری از عمق تاریــخ و هـــنر
تا فـــــــراز شاهــــــکار مــعماری
معرفی برج آزادی
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی
تمامی حقوق متعلق به مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی می‌باشد.
صفحه اصلی
ورود | ثبت‌نام
رویدادها
خرید بلیط
رزرو سالن
معرفی برج
تماس با ما